Etapp 1- Fredag kväll

Efter vi anmält oss i fredagsmorse åkte vi och rekade, ett tajt schema gjorde att vi inte hann reka riktigt alla ss 2 gånger.
Tillbaka till serviceplatsen för att försöka äta lunch, sen började väntan, jag började bli duktigt nervös och när det närmade sig start kunde jag inte stå still längre.
Kort transport ut till SS1 och ännu kortare transporttid dit (1min hade vi till godo)
Sen rullade vi fram till starten, Nina började räkna ner, efter hon sagt "tio" hörde jag henne säga "detta är helt sjukt" och det var det verkligen... jag brukar ju vara den som räknar ner och nu skulle jag trampa på gasen.
Fick till en riktigt dålig start men vi kom iväg iaf.


Första 2 km hade jag fokus på att försöka köra bilen och se i mörkret då extrajuset var för lågt ställt.
Efter ca halva sträckan började jag äntligen lyssna på Ninas noter och då kunde jag gasa på lite.
Sämst tid i klassen men "bara" 5 sekunder till den framför mig.
Jag och Nina skrek rakt ut när vi kom i mål - vi klarade det haha!
Lång service där extraljuset ställdes in och jag fick i mig lite kaffe.


Åkte ut till SS2 (Samma sträcka som SS1), nu hade vi desto mer tid så vi hann med lite wordfeud innan det var vår tur att ge oss iväg.
Denna rundan gick det desto bättre, lite uppkört men vi förbättrade oss med 11 sekunder och slog 2 av tjejerna i klassen, oerhört förvånade men jäklar vad glada vi var!


Transport bort till Parc fermén där Gun skulle stå under natten och vi åkte till hotellet för att få oss lite sömn..

fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0